Moe


Laatst sprak ik Sanne. Ze was in tranen...

“Ik ben zo moe” zei ze. Ik weet niet wat eraan te doen. Sanne doet zo haar best een goede moeder te zijn, ze richt zich erg op haar dochter die verleden week 6 is geworden.

Alle aandacht gaat naar haar dochter. Dat geeft Sanne een fijn gevoel. Maar ze heeft nog maar weinig puf! Raakt haar geduld soms kwijt. En dat vindt ze vreselijk...

Ze voelt zich hier erg slecht over. Haar tranen wegvegend met een zakdoek zegt ze tegen mij: Op deze manier kan ik er toch niet zijn voor mijn dochter?

Het schuldgevoel overheerst en het gevoel dat ze 'mislukt' is staat zo'n beetje om de hoek.

Wat moet ik nu? vraagt ze.

Sanne zou het zo fijn vinden dat ze niet meer zo moe is. Minder piekert over de toekomst, vooral over die van haar dochter.

Sanne heeft nu een goedlopend bedrijf. Maar ja, blijft dat zo? Vraagt ze zich af.

En voor haar dochter? Die mag er toch niet onder lijden als het wat minder gaat?

Vragen waar ze geen antwoorden op weet.

Wist ze het maar, dan zou ze zich lekker ontspannen voelen en had ze misschien wat meer energie om zich (nog meer) te richten op haar dochter.

Ik heb Sanne aangeraden om iedere dag te schrijven en meditatie-oefeningen gegeven. Ze zit nu teveel in haar hoofd.

De meditatie is ook leuk om met haar dochter te doen... :-)

En jij, beste lezer? Hoe gaat het met jou?

Heb jij al van alles geprobeerd en voel je je nog steeds moe? Ik heb voor jou een mooie oefening om te aarden.

Uhh...AARDEN? :-)

Ja, aarden!

Zodat je uit je hoofd gaat (minder piekeren) en weer met beide benen op de grond staat. Door de rust te nemen deze oefening te doen, keer je naarbinnen.

Na de oefening zal je merken dat je je 'steviger' voelt. Je laat je minder omver blazen. Je voelt je minder wiebelig... Begrijp je?

Want kort gezegd:
• Je bent druk
• Je bent alsmaar moe, voelt veel stress
• Vervolgens voel je je schuldig omdat je niet kan voldoen aan de wensen t.a.v. jezelf en / of anderen

Daarom is het héél belangrijk om te beginnen bij de basis.
Want om wie gaat het nu eigenlijk?

Om jou natuurlijk!

Ik kan je legio tips geven. Maar ik geef je er nu een paar, anders wordt het teveel!
Als je het druk hebt maak een planning. Probeer het eens met 2 weken. Schuiven mag ;-)

Waarom een planning?

Een planning geeft rust in je leven. De taken blijven niet in je hoofd zitten. Als je klaar bent heb je het gevoel van 'écht vrij' zijn.

Ontspanning dus. En als je vrije tijd inplant, houd je je er beter aan als dat je het niet doet.

Doe de meditatie oefening. Bouw het langzaam op. Maar zet het wel op je planning / agenda.
Wat levert het voor je op? Je neemt tijd voor jezelf, mooi voordeel ;)

Je wordt er rustiger van.
Je voelt je steviger in het leven staan zodat je niet snel gaat piekeren.

Ga op tijd naar bed. Als je laat naar bed gaat terwijl je al zo moe bent, raak je steeds vermoeider. En dat gaat je zeker niet helpen.

Drink eens 2 weken geen alcohol. Van alcohol val je sneller in slaap, dat wel.... Al lijkt het alsof het ontspant, niets is minder waar.

Het is een fake-ontspanning.

Je lever is een fabriek die ervoor zorgt dat stoffen die het lichaam niet dienen, worden afgebroken. Je lever moet aan het werk en andere stoffen die worden verwerkt, zoals het stresshormoon worden vertraagd.

Schiet niet op!

Alcohol verstoort de slaap cycli. Ook dit is een lang verhaal maar het komt erop neer dat de REM slaap naar voren wordt gehaald.

Neem zeker 1 keer per week minstens een halve dag voor jezelf.
Als je tijd neemt voor jezelf ben je beter gefocust, je wordt niet afgeleid en je kan lekker doen waar je zelf zin in hebt.

Dat geeft zoveel vrijheid, zoveel ruimte! En wat betekent ruimte voor jou?

Start vandaag nog met deze adviezen, begin gewoon simpel en klein.

Ik weet natuurlijk dat je veel tips op internet kan vinden. Mijn ervaring is dat je door de bomen het bos niet meer ziet!

Ga fijn met deze tips aan de slag. Stuur een e-mail of bel want ik help je graag als je ergens niet uitkomt.

See You!
Marina Eleveld

weer lief en zacht voor jezelf


informatie@marinaeleveld.nl
Link naar Meditatie


PS. Wat is jouw intentie voor deze week?


Wil je nog meer blogs lezen?
http://marinaeleveld.nl/blogs.htm

© 2020 '7 steps tot your yes energy', All rights reserved.

Social Media


Contact

Marina Eleveld

Maasland

06 18 49 23 06

informatie@marinaeleveld.nl